keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Luukku 12

Hyvää iltaa rakkaat lukijat :)

Tänään on haltiapolulla oltu ahkeria ja rokki on soinut. Olen tänään leiponut, tiskannut, kokannut, imuroinut, luutunnut lattioita. Ne leipomiset meni kyllä pieleen. Taikinan teko meni hyvin, ihan oppikirjan mukaan. Kun olin laittamassa ensimmäistä pellillistä uuniin olitunne, että joku menee nyt pieleen, mutten keksinyt mikä. Noh pullien oltua uunissa viitisen minuuttia se iskee. En voidellut niitä kananmunalla ja sokerit jäi päältä. Kaiken hyvän lisäksi onnistuin polttamaan ne. Lopputulos oli tämä:



En tiedä kuuluisko mun nyt itkeä vai nauraa. Ei  voi olla näin kädetön keittiössä. Sen kokkauksenikin olin polttaa pohjaan. Jauhelihasta tuli aika mustaa, mutta kyllä sitä nyt syö. Eikä ole edes perjantai 13...

Tänään on tosiaan siivotessa saatu intoa musiikista. Ehkä parhaat siivousbiisit ikinä. Kuunnelkaa tekin :)  Ensimmäinen biisi on vanhaa Nightwishin tuotantoa ja video on Tarjan viimeisestä konsertista NW:n riveissä. Nightwish - Dark Chest of Wonders  Ihana Tarja. Olis jo sunnnuntai niin pääsis taas tuotakin ihmistä halaamaan.
 Seuraava biisi kertoo suomalaisesta tarkka-ampujasta Simo Häyhästä joka yksin ampui erään tiedon mukaan yli 500 neuvostosotilasta talvisodassa ottaen itse vain yhden räjähtävän ammuksen päähän ja selviten. Neuvostosotilaat nimesivät Häyhän valkoiseksi kuolemaksi.  Häyhä kuoli 2004. Sabaton - White Death

Viimeinen biisi on muuten vaan hyvä ja laulaja Tony Kakko on aikas ihana, hihi.  Sonata Arctica - Flag in the Ground.  Olin muuten tuolla keikalla. Toisessa rivissä! Kuvattu alkukeväästä/lopputalvesta Oulun Club Teatrialla. Arvatkaa kahdesti oliko pikkuisen kylmä jonottaa kaksi tuntia nahkatakissa illalla. Ajankohta oli ilta joko maaliskuussa tai huhtikuussa. Saattoi olla huhtikuu, kun sillä nahkatakilla jo kuitenkin tarkeni suunnilleen. Mutta oli se sen arvoista.
Tämmöisestä musiikista minä tykkään :) Jotenkin noi nopeat kitara ja kosketin riffit vie mukanaan ja on semmoinen josta ammentaa voimaa. 

Huomasin muuten, että mulla on jäänyt esittelemättä kesällä neulottu sukkapari! Se on ollut mun kätköissä ihan kuvaamattomana ja käyttämättömänä.

Pimeässä kuvattu tummanvioletti sukkapari. Ei helppo tehtävä. Ehkä joku päivä lautan päivänvalon aikaan kuvaa jossa näkyy nuo värit sellaisina, kuin ne on. 

Ylihuomenna minun murunen Lahden suunnalta tulee käymään! Mennään Hennan kanssa yhdessä katsoon Tarja keikka. Ei mulla muuta. Hyvää yötä vain kaikille :)


2 kommenttia:

  1. Minäkin hieman käräytin pipareita, kun leivinuunissa niitä paistoin, ja sehän äkkiä pohjan polttaa, ku ei hoksannu.... Tosi kivat nuo sukat!!!!

    VastaaPoista
  2. Joskus on tuollaisia päiviä, ettei mikään onnistu. Onneksi niitä ei kuitenkaan oli aina :)
    Mutta nuo sukat on kyllä ihan priimaa :)

    VastaaPoista